Мультфільми - для батьків. Адже часом, я не знаю, хто більше чекає на їх священний перегляд ввечері - я чи моя трьохрічка. Особливо весною 2020. Тож, давайте розбиратися.
Згідно норм Всесвітньої організації охорони здоров’я, дітям віком від 2 до 7 років не рекомендується проводити перед екраном (перегляд мультфільмів або відеоІгри) більше, ніж 1 годину на день. Це разом із 3-ма годинами фізичних активностей та 10-13 годинами сну. Однак, здогадуюся, що навіть представники ВООЗ, у яких є діти дошкільного віку, навряд чи дотримуються поради щодо 1 години екранного часу на день в умовах самоізоляції.
Отже, давайте визначимося із чотирма ключовими умовами перегляду “Щенячих патрулів” та “Крижаних сердець”:
1.
Пріоритетність. Перегляд мультфільмів повинен відбуватися після спілкування з членами сім’ї, фізичних активностей та розвитку моторики (конструктор, малювання тощо). Крапка.

2.
Межі. Озвучуємо дитині конкретний час зрозумілий для неї (після заходу сонечка, після вечірнього купання, після денного сну тощо). Також визначаємося з місцем: це може бути ТВ екран, стаціонарний комп’ютер або планшет. Головне, аби дитина витримувала віддаленість від екрану: 2,5-3 м від ТВ, 30-40 см від планшету (екран телефону занадто малий). Під час перегляду не даємо їжу. Щодо тривалості перегляду, звичайно, варто мати на увазі рекомендації ВООЗ, оскільки вони основані на численних дослідженнях. Однак, якщо ви заснули, вам конче потрібно здати проект до дедлайна або зненацька до вас завітали гості без дітей, не хвилюйтеся - 3-4 години мультфільмів один раз на тиждень жодним чином не вплинуть на психічний розвиток вашої дитини. Просто компенсуйте цей час спільною грою наступного дня.

3.
Екологічність. Ми готуємо для наших непосидюх смачну вівсянку і купуємо приємний на дотик одяг. Точно так варто ставитися і до мультфільмів. Окрім анімацій з улюбленими персонажами, це можуть бути пізнавальні мультики відповідно віку, National Geographic Kids, YouTube Kids, тематичні відео, мультфільми іноземною мовою, відео абетки тощо. Також варто пам’ятати і про шкідливу складову. Регулярний перегляд епізодів із детальним зображенням агресії формує у дитини імунітет до насилля. Однак, періодичні появи негативних персонажів на екрані корисні дітлахам, адже допомагають їм відрізнити добро від зла і відображають реальний, а не рафінований світ.

4.
Терапевтичність. Заохочуйте дитину до свідомого перегляду. Обговорюйте гострі та спірні вчинки героїв, особливо, якщо ви помітили емоційну реакцію дитини під час перегляду мультфільму. Звертайте увагу дитини на непокаране зло (відсутнє пояснення про добре і погане), висміювання сімейних цінностей та дружби, сором (інколи замість підтримки і спільного пошуку вирішення проблеми персонажі знецінюють та присоромлюють одне одного: “Ай-яй-яй, що ж ти наробив!” та “Оце невдаха! Я ж попереджала, що в тебе не вийде!”). Наступні питання можуть допомогти вам спонукати дитину до діалогу: “Як ти думаєш, чому він так вчинив?”, “Що він при цьому відчував?”, “А що відчували інші?”, “ А як би ти вчинив на його місці?” тощо.

Зовсім трішки теорії.


Доволі розповсюдженою є думка про те, що “наші” мультфільми сповнені добра і чуйності, а іноземні - жорстокості та агресії. На мій погляд, якщо мультфільм “Ну, погоди!” миліший нашому серцю, це не зменшує рівень його жорстокості, завуальованої у своєрідний гумор. І не робить його кращим або гіршим за американський аналог “Том і Джері”. Тому, при перегляді мультфільмів краще зосереджуватися на діалогах і поведінці героїв, аніж на країні виробництва.
Немає коментарів:
Дописати коментар